Czym kierować się przy wyborze sali weselnej?

Rzecz wydawałoby się dość prosta – „wybierzemy salę, która nam się spodoba, będzie nam odpowiadała wielkością i ceną!”

Czy jednak to wszystko?

Dopiero przy wyborze lokalu gdzie ma odbyć się wesele, przyszła para młoda zdaje sobie sprawę, że nie jest to takie łatwe… Już samo oglądanie wielu sal i ofert może przyprawić o zawrót głowy, a przecież jest to tylko jedna z wielu spraw do rozważenia przed ślubem. Potrzebna jest więc odpowiednia strategia.

pink-wedding-reception-feature-121313

Jak sądzicie, czy jako kierowcę w dniu Waszego ślubu wybralibyście osobę, która właśnie odebrała prawo jazdy, i która bardziej niż Wasz dzień przeżywa to, by całemu dojechać do wybranych przez Was miejsc…? Czy nie lepiej wybrać profesjonalnego szofera, który zna Wasze potrzeby, umie uspokoić i rozweselić, z którym podróż będzie czystą przyjemnością?

Limuzyna musi być piękna, a za kierownicą musi siedzieć odpowiednia osoba. Czy lokal w którym macie zamiar zorganizować wesele ma doświadczenie, czy też będziecie jednymi z pierwszych par?

Drodzy Narzeczeni, sala weselna to nie tylko miejsce – to również obsługa w trakcie trwania uroczystości, to też specjalista, który przygotowuje razem z Wami ten wyjątkowy dzień. Dowiedzcie się, czy wszelkie formalności z zakresu organizowanej uroczystości (menu, nakrycia, dekoracje, rezerwacja noclegów, i jeszcze wiele innych…) będziecie załatwiać z jedną, czy też z kilkoma osobami. Jeżeli jest to jedna osoba – to dobrze, ona będzie odpowiedzialna za Wasze przyjęcie, będzie miała w głowie całą koncepcję od A do Z, i na pewno (a przynajmniej najprawdopodobniej) nie zostanie pominięty żaden szczegół, o którym przypomni Wam się w dniu wesela ;) Dodatkowo w razie problemów będziecie wiedzieć do kogo się zwrócić

Kolejną niezwykle ważną, a często pomijaną sprawą jest sprawdzenie i ustalenie, ilu kelnerów będzie obsługiwało Waszych Gości. Im mniej Gości przypada na jednego kelnera, tym dania będą sprawniej serwowane, talerze nie będą zalegać na stołach, a Wasi Goście nie będą usychać z pragnienia czekając na zamówioną kawę czy herbatę. Dowiedzcie się przede wszystkim, jak szybko zostanie podany uroczysty obiad, jak długo będzie trwał – nie chcecie chyba, aby zajmował on mnóstwo czasu odciągając tylko rozpoczęcie zabawy. Sprawnie wydany obiad dla około 100 osób powinien zamknąć się w 60 minut. Reasumując, 1 doświadczony kelner na 25 Gości to dobry wynik, znacznie powyżej tego standardu musicie liczyć się z tym, że może zdarzyć się sytuacja, podczas której Goście zaczynający zupę, będą oglądać swoich ‘współ-weselników’ z drugiego końca sali kończących deser…

img-asiah-140524-173001

Oczywiście wygląd sali to kwestia gustu, jednak warto zadać sobie pytania, czy cena którą za nią płacimy obejmuje dekorację, serwety, przywieszki na stoły itd. W wielu miejscach, lokale wyceniają każdą rzecz osobno! Początkowa, atrakcyjna cena menu może okazać się dużo wyższa, gdy doliczycie rzeczy, bez których wesele po prostu się nie odbędzie. Nasz HIT, który usłyszeliśmy od pary weselnej, to doliczanie ceny za MYCIE SZKLANEK w jednym z konkurencyjnych lokali. Brawo. Warto więc pamiętać, że tak jak wszędzie nic nie jest za darmo, i jeśli cena za salę/menu jest niższa niż u konkurencji, mogą za nią kryć się koszty, które w międzyczasie będą się ujawniać. I na odwrót – droga sala może okazać się ofertą ‘all inclusive’, gdzie nie będziecie musieli płacić za szereg rzeczy, które są już wliczone. Warto jednak być uważnym i już przy pierwszej rozmowie dowiedzieć się, ile wyniesie końcowa cena.

Wesela można organizować w restauracjach, zamkach czy też hotelach. W tych ostatnich, standardem staje się apartament dla nowożeńców gratis (no dobrze, ‘wliczony w cenę’). Warto z tego skorzystać, poranek po weselu z gotowym już śniadaniem i kawą bardzo odpręża… Po tych wszystkich emocjach nie będziecie musieli o tym myśleć kolejnego dnia w domu. Ustalcie też (najlepiej w umowie), godzinę wymeldowania z apartamentu. Standard to godzina 12:00, ale w tej kwestii można dużo ugrać, i bez dopłat zostać np. do 15:00 – brzmi lepiej, prawda? Wspomnicie dobrą decyzję, gdy pójdziecie spać o 6 rano… Rozpatrzcie również, czy Wasz lokal oferuje dostateczną ilość miejsc parkingowych dla Waszych Gości, oprócz tego: czy ma sejf, w którym można zdeponować koperty i miejsce na prezenty. Możecie oczywiście komuś z rodziny polecić, aby zajął się ich pilnowaniem przez całe wesele. Chyba nie raz widzieliście, jak ktoś z rodziny pary młodej całe wesele tańczył i chodził wszędzie z torebką pełną kopert – jednak oszczędzenie komuś tego stresu może być dobrym pomysłem.

bride-groom-signs-sweetheart-table

Na pocieszenie – wybór sali to tylko jeden z wielu etapów. Jak zapewne wiecie, warto rezerwować ją dostatecznie wcześnie, aby nie okazało się, że wymarzony lokal będzie zajęty, gdy będziecie mieć zorganizowane inne rzeczy… W dużej części miejsce, gdzie odbędzie się wesele odpowiada za powodzenie przyjęcia. Na pewno personel lokalu z doświadczeniem podpowie Wam, z którymi firmami innym parom młodym udawała się współpraca, nie zapomni o wszelkich szczegółach, jak i również w razie pojawienia się nieprzewidzianych sytuacji – będzie wiedział jak z nich wybrnąć. A teraz przeglądnijcie oferty z Waszego miasta, poczytajcie opinie na lokalnych forach internetowych, i umawiajcie spotkania. Jedno z nich, koniecznie w Hotelu Witek :)

Powodzenia!

Wpis dodał(a):

Komentarze

Co myślą inni?

M_B_J_J w dniu 10 lutego 2015 o 21:02 Odpowiedz

Panie Andrzeju bardzo dobry artykuł.
Dodam jeszcze, że organizator/ opiekun przyjęcia weselnego, osoba odpowiedzialna za przyjęcie w danym obiekcie powinna uważnie wysłuchać swoich klientów, na podstawie ich marzeń i preferencji stworzyć niepowtarzalny scenariusz przyjęcia weselnego, a następnie zadbać o jego perfekcyjną realizację.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?