SOCIAL MEDIA MARKETING

Chyba nie ma takiej osoby, która nie wiedziałaby czym są portale społecznościowe. Na chwilę obecną statystycznie około 13mln mieszańców Polski posiada Facebooka. Dużo? Zakładając, że w Polsce mamy 38mln mieszkańców (dane z GUS 2011), użytkownicy Facebooka stanowią 34% obywateli. Liczba ta z roku na rok wyraźnie rośnie. Jak zatem wykorzystać tą wiedzę w prowadzeniu własnego biznesu?
Zacznijmy od tego czym jest Social media marketing. Najprościej mówiąc jest to odpowiednie zdobywanie uwagi internautów oraz generowanie ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji danej marki, czy firmy wykorzystuje się między innymi takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube czy blogi. Ze względu na ogólnodostępność, media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm. Przede wszystkim Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych i kampanii reklamowych.

Social media communication concept

TWITTER       Twitter_logo_blue

Twitter to narzędzie pozwalające na tworzenie krótkich wiadomości tekstowych, maksymalnie do 140 znaków, które w przypadku prowadzenia działań social marketingowych, mają na celu aktywizację coraz to większej ilości fanów, tzw. Obserwujących. Tego typu działania pomagają przy tworzeniu pozytywnego wizerunku marki i, tak jak w przypadku funpage firmy na Facebooku, pokazaniu profilu firmy od mniej oficjalnej strony. Poprzez udostępnianie krótkich tekstów i linków do ciekawych stron Twitter wywołuje dyskusję pomiędzy odbiorcami, przez co jeszcze lepiej się z nimi utożsamia.

PINTEREST    icon175x175

Pinterest jest to serwis społecznościowy przypominający wirtualną tablicę korkową, na której dodajemy zdjęcia, które zainspirowały nas na innych profilach. Dodane zdjęcia można dowolnie grupować. Jak wykorzystać Pinterest do promowania marki? Otóż poprzez stworzenie tablic tematycznych firmy mają szansę dotrzeć do zainteresowanego odbiorcy. Nie zawsze wiążę się to jednak z koniecznością publikowania zdjęć firmowych produktów. Dobrą strategią jest promowanie zdrowego trybu życia, obserwowanie na bieżąco pojawiających się trendów, utożsamianie się z innymi użytkownikami, zdobywanie ich uznania.

BLOG           blog

Trzecim bardzo popularnym i pomocnym narzędziem Social Media Marketingu jest blog. Prowadzenie bloga można podzielić na dwa sposoby. Pierwszym jest stworzenie swojego bloga firmowego, na którym opisuje się działania dotyczące tylko i wyłącznie danej marki, wstawia zdjęcia oraz filmy mające na celu aktywne promowanie produktu. Drugim sposobem jest prowadzenie bloga pod nazwą danej firmy lub marki, jednakże nie promującego produktów i usług firmy. Na takim blogu można zamieszczać artykuły zupełnie nie powiązane lub tylko lekko nawiązujące do profilu firmy. Powoduje to uzyskanie większego zainteresowania odbiorców bloga, gdyż pojawiające się na nim treści nie są monotematyczne. Tak samo jak w przypadku pierwszych dwóch portali społecznościowych powyższe działania sprzyjają utożsamianiu się z odbiorcą, co powoduje ocieplenie wizerunku firmy.

INSTAGRAM   unnamed

Jest to idealne narzędzie dające możliwość wykorzystania modnego obecnie trendu w marketingu, czyli tak zwanego Visual storytellingu. Czym jest Visual Storytelling? Jest to ukazanie jakiejś historii i emocji poprzez zdjęcie. Nie jest to jednak opowieść składająca się z wielu zdjęć dających spójną całość. Jest to jedno zdjęcie, które ma przykuć uwagę odbiorcy, zaciekawić go, zaskoczyć lub zaintrygować. Ma to na celu wzbudzenie w odbiorcy chęci dowiedzenia się czegoś więcej. Zdjęcia dodawane na profilu firmy na Instagramie powinny pokazywać coś, czego użytkownik nie znajdzie w ofercie na stronie. Każde zdjęcie można dowolnie przerabiać nakładając tak zwane filtry, należy jednak pamiętać, że profil na Instagramie musi pozostać spójny. Najlepiej dodawać zdjęcia amatorskie „od kuchni”, które poprzez swoją unikatowość pozwolą na utożsamienie się z użytkownikami serwisu.

e-PR ?

Kampanie reklamowe w Internecie prowadzone za pomocą Social Media zarządzane w odpowiedni sposób okazują się bardzo skuteczne. Prowadzenie tego typu działań nie jest jednak pozbawione ryzyka. Przy prowadzeniu tego typu działalności, dochodzi do interakcji z użytkownikami, dzięki czemu tworzy się z nimi bliższe relacje. Nie jest więc ono nastawione na sprzedaż produktu, lecz głównie na przyciągnięcie fanów oraz wywołanie pozytywnych reakcji na zamieszczane treści. Wielką zaletą e-PR i wykorzystania mediów społecznościowych jest możliwość interakcji w czasie rzeczywistym. Daje to wielką przewagę nad tradycyjnymi kampaniami reklamowymi, gdyż dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych istnieje możliwość obserwowania w czasie rzeczywistym skutków działań reklamowych oraz szybkiego reagowania na pojawiające się zagrożenia.

HOTEL WITEK NA INSTAGRAMIE

Tak. My też staramy się korzystać ze wszystkich dóbr jakie niesie z sobą Internet. Właśnie dlatego jesteśmy już na Facebooku, Pinterest, Youtube, Twitter, Google+ oraz prowadzimy bloga :)

Jakiś czas temu dołączyliśmy również do Instagrama. Zachęcamy do obserwowania naszego profilu !

Poniżej znajdziecie linki do naszych profili.

intawitek

FACEBOOK:  https://www.facebook.com/hotelwitek

INSTAGRAM: https://instagram.com/hotelwitek/

YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/HotelWitek

GOOGLE + : https://plus.google.com/118076989865304372475/posts

TWITTER: https://twitter.com/WitekHotelKRK

Wpis dodał(a):

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?