Codziennie mamy mnóstwo spraw na głowie, żyjemy w ciągłym pospiechu i stresie. Mało ćwiczymy a większość czasu spędzamy siedząc.

Brak czasu sprawia, ze mało jemy w ciągu dnia a wieczorem „nadrabiamy” zaległości zjadając wszystko, co nam stanie na drodze.

Z roku na rok ważymy kilka deko więcej lub mamy mniej zdrowia.

Czas to przerwać!

Poniżej przedstawiam kilka prostych rad jak wprowadzić do swego biura zdrowy styl odżywiania się.

ZACZNIJ OD ŚNIADANIA!

Wszystko, co zjemy i wypijemy rano ma wpływ na naszą koncentrację, energię i kreatywność przez cały dzień.

Według wielu dietetyków jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, dlatego nawet jeśli nie możesz zdążyć zjeść rano czegoś w domu, weź ze sobą kanapki, które zjesz w drodze do pracy lub zaraz po przyjściu.

JEDZ REGULARNIE

Według dietetyków powinno się jeść 5 razy dziennie w małych ilościach. Stosując te zasadę nie dopuścisz do wilczego głodu, który skłoni cię do przejedzenia się. Będziesz też dostarczał swemu organizmowi stały dopływ energii, a małe porcje sprawią, że nie poczujesz się przejedzony czy ociężały.

PIJ DUŻO WODY!

Na szklankę wody nawet w pracy zawsze znajdziesz czas. Pij jej jak najwięcej, wyrób sobie nawyk sięgania po wodę zawsze gdy masz chwile oddechu.

ZAMIEŃ CZARNĄ HERBATĘ NA ZIELONĄ

Czy pierwszą rzeczą po którą sięgasz rano jest kawa, a po przyjściu do biura druga kawa???

Pamiętaj: kawa i czarna herbata wypłukują z naszego organizmu cenne witaminy i minerały. Dlatego należy je pic w rozsądnych ilościach. Natomiast, gdy potrzebujesz szybkiego postawienia na nogi, wypij zieloną herbatę, która jest dużo zdrowsza a równie skutecznie pobudza nasz organizm.

zdrowe-przekąski

ZDROWE PRZEKĄSKI ZAMIAST SŁODYCZY

Zaopatrz się w lekkie przekąski, takie jak wafle ryżowe, chrupki chleb lub płatki kukurydziane.

Możesz mieć tez pod ręka orzechy, pistacje lub jogurt naturalny. W ten sposób ograniczysz uleganie spontanicznemu głodowi i kupowania byle czego w sklepiku przy drodze.

Reasumując.

Zdrowa dieta wymaga czasu i wysiłku. Kluczem do sukcesu jest planowanie i konsekwencja w działaniu. Czyżby podobnie nie było w innych dziedzinach życia? Dzięki temu zjemy rzeczy, które nie tylko napełnią nasze brzuchy, ale przede wszystkim odżywią nasz organizm. Po pracy polecam „wypocenie” stresu na siłowni, basenie lub joggingu. Powodzenia! Zobaczysz – wkrótce poczujesz się lepiej  a koledzy z pracy zaczną cię naśladować.

Zapisz

Zapisz

Wpis dodał(a):

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?